Bjerke - En god og trygg oppvekst

Befolkningsveksten i bydelen medfører at andelen av barn og unge øker. De må ha gode oppvekstvilkår med tilhørighet i nærmiljøet og gode muligheter for idrett, friluftsliv og kulturaktiviteter. Vi vil: • At alle skal ha et godt offentlig barnehagetilbud med gratis kjernetid- også for 3-åringer. Barnas språkopplæring må styrkes og systematiseres. Assistentenes kompetanse må heves gjennom førskoleutdannelse og språkopplæring • Utvikle gode samarbeidsrutiner mellom foreldre, barnehager og skoler og tjenester som PP-tjenesten, skolehelsetjenesten, fastlege, barnevern og barne- og ungdomspsykiatrisk poliklinikk med tanke på tidlig innsats for barn med spesielle behov • Etablere gode fritidstilbud gjennom samarbeid med Oslo musikk- og kulturskole, bibliotek, idrettslag og andre frivillige organisasjoner • At helsetjenester ved skolene – også med tilbud om psykolog – skal være lett tilgjengelige og holde sommeråpent • Videreføre bydelens oppsøkende uteteam med tanke på forebyggende arbeid for vanskeligstilt ungdom • Sette i gang forsøk med heldagsskole, med Aktivitetsskolen som del av tilbudet. • Alle barn skal få tilbud om svømmeopplæring • Jobbe for fortgang i byggingen av nye Kilden barnehage på Årvoll • Jobbe for at Badedammen på Årvoll skal fortsette å være en kunstig anlagt badedam med vann fra vann-nettet.

Er du enig med Årvoll Arbeiderpartilag om Bjerke - En god og trygg oppvekst?

Takk for din tilbakemelding!

Vil du vite hva mer vi kanskje er enig om?

Takk for din interesse!

Du vil nå motta nyhetsbrev fra oss :)

Takk for tilbakemeldingen. Vi kan ikke være enige om alt!

Kanskje er det andre saker du er enig med oss i?

Se andre politiske saker